Odeslat stránku e-mailem

Navigace

Obsah

Sdružení českých spotřebitelů 

Zákon o ochraně spotřebitele ve svém úvodním ustanovení konstatuje, že prodávající se nesmí při prodeji výrobků a poskytování služeb chovat v rozporu s dobrými mravy; zejména nesmí žádným způsobem spotřebitele diskriminovat. Je dobře, že české právo takovou klauzuli obsahuje. Pro dohadování se s některými prodejci nebo poskytovateli služeb nám však pro svoji obecnost obvykle nepomůže, potřebujeme konkrétnější argumenty. 

Mnozí spotřebitelé při řešení svých problémů s prodejcem či dodavatelem služby cítí, že právo je na jejich straně, ale chybí jim věcná argumentace. Existuje více možností, kde získat radu a podporu pro řešení svého spotřebitelského sporu.

Vyřizování stížností a reklamací

Aktivita spočívá v propagaci www.konzument.cz. Úkolem je rozšířit vědomí o internetových stránkách a zajistit propagaci těchto stránek s důrazem na službu vyřizování stížností a reklamací. Cílem je poskytnout spotřebitelům, kteří nemají přístup na internet možnost využít poradenských služeb při vyřizování stížností a reklamací on-line systému požívaného na a internetových stránkách. Občané mohou tyto služby využív v rámci zřízených regionálních kontaktních míst v příslušném kraji. Na těchto místech si mohou vyplnit formulář pro stížnosti.

 

Poradenství

V této sekci můžete využívat služby, které vám nabízí naše spotřebitelská Poradna, stejně jako i výhody, které vám přináší Mimosoudní řešení sporů, pro které jsme pověřeným subjektem, a dále zde můžete najít i užitečné tipy, rady a praktické informace včetně kontaktů na příslušné úřady a organizace Kde najít pomoc? či naši diskusní platformu Nespokojený zákazník, která slouží pro případy, kdy na jednání konkrétního podnikatele chcete upozornit i ostatní spotřebitele.

Naše poradenství přitom neustále rozvíjíme a věříme, že zde podobně jako dalších více než 15 tis. návštěvníků našich stránek měsíčně najdete užitečné rady a jednoduchou pomoc, která vám ušetří nejen starosti a čas, ale i peněženku:

  • naši poradnu můžete kontaktovat 7 dní v týdnu a 24 hodin denně - zde
  • návrh na mimosoudní řešení vašeho spotřebitelského sporu můžete učinit rovněž kdykoli - zde.

Na naše doporučení, jak řešit spotřebitelské spory, se podívejte - zde.

 

Kontaktní údaje

https://www.konzument.cz/kontakty.php